Saturday 15 August 2009

i believe i can copy u ;p


+hey everybody, hari ni mcm biasa aku tak dpt tido lagi..even tho dah beberapa mlm tak dapat tido..haih. aku rasa sekg ni aku cuma tido like 5 hours a day kot. then the rest of my time aku habiskan utk online. hehehhehe. habis la mak aku ngamuk hujung bulan ni. sure bil api melambung tahap cipan. then seperti hari-hari sebelomnya, aku pon bukak la YOUTUBE untuk cari lagu-lagu terbaru or cover song2 yang terbaru. aku mmg suka cari cover song ni sebab nak tgk cam ner org interprete sesebuah lagu yang popular tu dan menyanyikannya semula dengan style yang tersendiri. daripada situ aku akan menambahkan vocabulary nyanyian aku untuk menyanyikan sesuatu lagu. so nnti kalau g karaoke bole la buat kelainan sikit..ahahhahaha. BUT still sku tak tiru penyanyi tu bulat-bulat ok..aku akan ubah sikit-sikit mengikut kemampuan vocal aku. ;p. oleh kerana lagu i believe i can fly merupakan one of my fave untuk karaoke so aku cari cover song for that song, then aku jumpa this super gila babi meletop tak hengat punya cover of i believe i can fly yang dinyanyikan oleh YOLANDA ADAM. pergh sekali dengar je meremang bulu roma aku beb. grr jeles aku oke. ni video nyanyian Yolanda Adam yang aku maksudkan tu.


then macam biasala aku bacala komen-komen utk video tu. then aku baca la komen dari beberapa filipinos yang mengatakan bahawa versi yang dibawakan oleh sarah geronimo ( penyanyi filipina) lebih best daripada version yolanda adam. aku macam WTF aku rasa version yolanda adam ni dah meremang kot bulu roma aku dgr. ni ada pulak version lain yg lagi meletop dari ni. ayoyo bole jatuh pengsan i oke. ahhahahahhaa. then aku pon pergi la tgk lagu i believe i can fly versi si sarah geronimo. lepas aku dah habis dgr je versi perempuan tu.. aku macam HAK ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH gila oke! pls la!!!!!!!! korg dgr la sendiri versi si sarah geronimo ni..baru korg tau kenapa aku meng'hak alah'kan versi tersebut. ;p


hak alahhhhhhhhhhhhhhh sgt kan! sama sejebik je dia bawak macam yolanda adam. sama gila. tak de beza pon. cuma suara si sarah dynamo ni..erkk.. sarah geronimo TAKLA sepower yolanda adam. aku tgk dia cuba gila-gila nak bwk lagu tu macam yolanda adam smpi nak separuh mampos dah. well aku pernah dgr la si sarah geronimo ni mmg la mengidolai si yolanda adam. but kot ye pon kau sgt mengidolai si yolanda adam..tak payah la kau nyanyi sejebik macam dia. pastu konfiden je mcam la lagu tu kau bwk ngan style kau sendiri..padahal kau tiru bulat2 je versi yolanda adam. note by note ok. pastu peminat kau bole jaja-jaja cerita lebat lak ckp yang versi kau lebih best dari yolanda adam. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA (KETAWA BESAR YE AKU KAWAN-KAWAN) filipinos ni mmg klu bab nyanyi-nyanyi ni diorg ingat penyanyi diorg la paling bagos even international singer pon bole kalah ngan penyanyi dorg. adoiyai. mmg tak dinafikan byk penyanyi filipina yang bagus macam si regine ngan si charice tu.. but it doesnt mean semua penyanyi korg bole beat international singer..especially power house vocal singer macam yolanda adam. filipinos ni mmg aku agak menyampah tau dah la rasa singer dorg je plg best pastu burukkan penyanyi lain plak. sial betol sumpah benci filipinos doe. BUT i still love u jericho rosales..ahahahhahah :DD. well IMO ( in my opinion) tak salah kalau kau nak jadi macam idola kau... but u have to think about originality dan strength kau gak. kalau suara kau tak sehebat mana.. tak yah nak tiru.. just amik skit-skit.. then improvise je sendiri kan lebih elok tu. tak yah nak tiru org lain. kalau sedap mcm mana pon tapi tak original and tak disuntik ngan style sendiri still tak de gunanya ok. wah2 aku ni dah mcm pengkritik je.. heheheh. ok la guys.. that's all for now. kalau ada masa aku hapdate lagi. bye.

love,
sufyan salleh.

1 meromen:

Baldi Pecah said...

erk aku setuju la nok. cam susah je pompuan tu nyanyi. csm pakse2. aku siap kerut2 tgk die nak menyanyi. seb baik aku sedar diri aku atas katil. lau aku tak sedar diri aku msti da terberak. sbb emosi aku bile dgr die nyanyi cam nak g berak. haihh